BUELLRIDERS CZECH REPUBLIC
BUELLRIDERS CZECH REPUBLIC
středa 23. května 2012
HARLEY DAVIDSON MEDIA RIDE 2012
Opět jako každý rok připravilo zastoupení americké značky Harley Davidson parádní akci s názvem HARLEY DAVIDSON MEDIA RIDE 2012. Akce byla započata srazem na Hlavním nádraží v Praze, odkud jsme vyrazili vlakem do Ostravy, kde je nově vybudovaná pobočka Harley Davidson. Pobočka se nalézá v průmyslové zóně a i díky osobitému designu a ostatním rozestavěným budovám v jejím okolí ji lze jen těžko přehlédnout. Po příjezdu nás přivítala děvčata na prodejně a baru pobočky Harley Davidson, kde si můžete zpříjemnit čas při nákupu doplňků či čekání na opravu svého stroje. Krátce s námi pohovořil i manager pobočky Ross, který je „stejné výroby“ jako motocykly, které na prodejně prodávají.
Před budovou byla vystavena téměř celá nabídka motocyklů, které Harley Davidson vyrábí. Všechny stroje převáží Demo truck po celé ČR a Vy si je při jeho plánovaných zastávkách můžete vyzkoušet.
Je to ideální, když váháte s výběrem motocyklu mezi jednotlivými typy, ale rozhodně mohu doporučit akci navštívit, i když vůbec netušíte o čem jízda na HD je. Můžete si půjčit třeba Haritage klasického softaila či sportovní stroj V-Rod, který určitě zaujme i příznivce japonských či italských motocyklů.
Mně zajímal Slim.
Tento stroj vychází z řady softail a zaujal mě svým jednoduchým a drsný designem. Moc chromů zde není. Samá černá matná a jen jedno sedlo. Dalo by se říci, že vše co se jen veze bylo demontováno. Dle mého názoru se motocykl designově určitě povedl a nezbývalo nic jiného, než jej vyzkoušet. Slim má nízký však přirozený posed, ovládací prvky parádně v dosahu a ihned po rozjezdu mi bylo jasné, že se stroj bude velmi příjemně ovládat. Nezklamal! Jízda i přes „větší kila“ byla velmi přirozená a nemusela se pohybovat jen v nízkých rychlostech a otáček motoru někde v oblasti kroutícího momentu. Jediné na co si řidič musí dávat pozor, je nízká poloha stupaček. Díky dobrým vlastnostem podvozku a motoru se řidič snadno nechá unést a hrozí při ostřejším průjezdu zatáčkou kontakt stupačky s vozovkou. Však kromě akustického projevu se nic moc neděje. Stupačka se v zatáčce mírně nazvedne, po výjezdu opět srovná a vy můžete vesele pelášit do dáli. Motor o objemu 1690 dává stroji dostatečný kroutící moment, který je neuvěřitelný a řidič jej ocení hlavně při výjezdu ze zatáčky, kdy i přes svá relativně nadměrná kila motorka rychle akceleruje na vaši standardní cestovní rychlost.
Dále jsem sáhl po Road Kingu. Tento stroj jsem si vybral na doporučení Rosse (manager pobočky v Ostravě), který na tento motocykl nedá dopustit a prý po odzkoušení již jiný stroj nebudu chtít.
Musím se přiznat, že klasické stroje mám rád, ale zde jsem toho moc neočekával. Váha je vysoká stejně jako rozměry. Říkal jsem si: „To bude mastodont. Neohrabaný stroj u kterého nebude ani znát tak velký motor jako používají stroje Harley Davidson(1690cm)“. No vlastně jsem rád, že jsem měl tyto předsudky, protože vše bylo na té nejvyšší úrovni. Od pohodlí, které obstarávalo velké kožené křeslo, přední plexisklo - neuvěřitelný větrolam; podvozek, který se s nádhernou lehkostí dokázal vypořádat s kvalitními českými silnicemi a motor také rozhodně nezaostal. Jediné co jsem na stroji opravdu nevyužil, byl klasický tempomat. To bych musel někam na opravdu dlouhé highways s ohleduplnými řidiči a takových cestou moc nebylo.
Díky příznivému počasí kdy se teplota vzduchu pohybovala kole cca 8 – 10°C, sem tam drobně mrholilo a mé kvalitní motocyklové výbavě, jsem se komfortního stroje, kde nehrozilo umrznutí, držel až do cílového bodu v Pasohlávkách.
Kdyby jste si chtěli stroje vyzkoušet, utříbit si názor či si rozšířit obzory v motocyklovém světě mohu návštěvu Harley Davidson Demo Experience Truck 2012 jen doporučit.
Vše naleznete na adrese Harley Davidson zde.
Autor článku a foto: Ondřej Bílek
Foto: Boris Stojanov a Marcela Borýsková
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat