BUELLRIDERS CZECH REPUBLIC

BUELLRIDERS CZECH REPUBLIC

středa 16. března 2011

Z mrtvých vstání Buell X1 - Jarda

Na podzim roku 2010 jsem se po prodeji svého Buellu M2(šel do dobrých rukou) rozhodl pro koupi Buellu X1 . Vše bylo omezeno rozpočtem, takže jsem neřešil jak moc velká voňavka to bude, ale spíš aby měl kola, motor a nebyl moc napadenej domácím kutilem. Jeden kousek za rozumnej peníz jsem našel v Polsku. Každej kdo už z Pl něco měl tak určitě ví, jak se k tomu poláci chovají. Podle fotek jsem se rohodl to zkusit a na konci září 2010 vyrazil. Ještě cestou jsme s kámošem žertovali, že nás někde poláci okradou a domu pojedem s holou prdelí. Sraz byl na místní benzínce, pak cesta někam mimo město, opuštěná fabrika a za křovím klubovna nějakého MC klubu. Pocit nebyl nejlepší ale prodávající vypadal ok. Když vytáhl motorku tak stav byl jak na fotu, origo stav ,něco doprzněno, otočenej zadní tlumič, šílenej nosič, prázdný tlumič výfuku(už plechovka po fazolích má lepší zvuk) , gumy už objely půl zeměkoule atd. Šel jsem do toho! Na polských úřadech taky pěknej zmatek, kdo bude něco řešit z Pl rád povím.

Když jsem motorku dovezl domů tak jsem úspěšně bez ztráty květinky prošel STK(jak jinak v tom stavu), týden se svezl abych zjistil, co je špatně a pak jsem motorku postupně začal zbavovat nánosů humusu, mastnoty a všech sraček z polských silnic. Motorku jsem nakonec celou rozebral, včetně motoru,podvozku, rámu.


První na řadu přišel motor. Původně jsem chtěl přetěsnit jen ventilové víka, ale byl jsem zvědavej v jaké je kondici a tak jsem pokračoval. Uvnitř motor vypadal ok, vše tolerancích. Takže vyčistit, zbavit válce starého těsnění, zabrousit ventily,vyměnit gufera. Když už byl vršek dole tak šlo dolů víko vaček, preventivně vyměnit šnek pohonu olej.čerpadla, těsnění a gufero k zapalku. Vačky i uložení v super stavu, takže šup zpět. Dále jsem sundal víko spojky. Při tom jsem zjistil, že polák asi zapoměl dopnout primární řetěz a trochu dřel o víko,naštěstí bez větší újmy. Dal jsem nové těsnění a zadělal zpět. Řetěz jsem napnul dle manuálu a celé převodovce a primáru dal ochutnat nového oleje. Všechny šrouby na motoru a rámu putovaly do zinkovky pro nový povrch. Na motoru jsem vyleštil ventilové víka a celé to dal do kupy. Dále jsem se vrhnul do vstřikování. Když by byly kačky letí stříkačka do krabice a na její místo Mikuni HSR 42, ale kačky nejsou, takže stříkačku rozebrat a sundat z hrdla a klapky nános usazenin, pak udělat vývod na podtlak pro následné ovládání Hyperchargeru,dal jsem nové těsnění a zpět na motor.

Motor byl tak nějak hotov tak přišel na řadu rám. Opravil jsem pouze nějaké oděrky na laku, dal nové ložiska do krku řízení, nový silentblok a šrouby pro uchycení motoru. Dál jsem se věnoval elektrice, neboť na konektorech nešlo přes nános špíny a mastnoty poznat jakou mají barvu a tvar. Za pomoci kámoše svazek dostal opět mladistvý vzhled a šel na hřebík na stěnu čekat až přijde jeho chvíle. Výměna oleje v tlumičích, zadní jsem dal zcela nový, brzdové opletené hadice, nové desky, kapaliny atd. to už byla jen brnkačka. Kola už v základu měli leštěný límce, ale bylo to zašlý takže znovu(syndrom straky)dále vyleštit podsedlák a nějaké blbiny sání a tlumiče řízení.

Když vše bylo připraveno začlo se skládat, šlo to celkem bezbolestně a i ta elektrika nějak vyšla. Vzhledem k tomu, že na mém Buellu byly svody origo modré tak došlo ke změně a na svody byl nanesen teflon(černá matná). Lak na motroku jsem chvilku řešil, ale pak jsem se rozhodl pro zcela obyč.bílou(Škoda auto) s polepy jak na fotu. Taky jsem řešil co s ukončením nádrže, neboť mám otevřené sání Hypercharger. Nakonec další kamarád vyrobil formu a ukončení je nakonec z laminátu dost podobné tomu karbonovému z ebaye(kdo bude mít zájem není problém vyrobit). Na motorce je ještě nafocené bez laku, je pouze potažené bílým gelem pod lak. Podsedlovou výpň vyrobil rovněž kámoš a to tak, že přední díl posloužil origo a zadní je komplet vyrobený z plastu stejné tlouštky. Zmenšil se sice úložný prostor , ale určitě to líp vypadá ! Jo a ta navigace. Jednou jsem stěhoval švagrovou a skoro jsem rozšlápnul nějakej kompas. Když přežil tak mě napadlo, že z recese bude sloužit jako navigace, neboť znám spousty lidí co ji zapnou doma u baráku a jedou na benzínku na kafe. Já se bez takovej vymožeností na motorce obejdu, takže jen tak pro prdel!!!!!!!! Ještě je pořád co dělat ale už to jezdí, znovu žije a já se zase mohu věnovat manželce a dětem! (no ale taky končí zima tak nevím).


Co bylo na motorce špatně:
- pneu půl zeměkoule v kožichu a pamatovali mé mládí
- zadní tlumič KO
- tlumič výfuku
- vrchní silentbok motoru
- ložiska v krku řízení
- únik oleje
- lanko spojky
- spojovací materiál atd.

Co jsem do motorky dal:
-nové pneu + leštění ráfků
-nové brzdové desky + hadice
-náplně motoru,primáru,tlumičů
-komplet přetěsnění
-zabroušení ventilů + výměna gufer
-výměna šneku pohonu olej. čerpadla
-nový vrchní silentblok + šrouby co rády praskaj
-svíčky Screaming eagle
-nový zadní tlumič
-výfuková koncovka(ještě není na foto)
-další věci co se vyměnit museli atd.

2 komentáře:

  1. Krásnej Bullík a super práce :-) a ta bílá na něm vypadá dost dobře.

    OdpovědětVymazat
  2. Ozzy:
    A nejlepsi je navigace! :-)

    OdpovědětVymazat